Son yıllarda oldukça popülerleşen ve günde 250 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaşan Instagram, kullanıcı sayısını hızlıca artırmaya devam ediyor. Durum böyleyken, kişisel profiller ve kurumsal şirket sayfaları da Instagram’da güçlü ve görünür olmak istiyorlar.

Siz de Instagram’da etkileyici bir profil yaratmak istiyorsanız aşağıdakı adımları izlemeniz yeterli olacaktır.

1. Sayfanız hakkında gerekli bilgiyi verin!

Profil açıklamanızı asla boş bırakmayın! Markanızı tanıtacak kısa ve öz cümlelerle kullanıcıların sizleri hızlıca tanımasını sağlayabilirsiniz.

2. Profil fotoğrafını doğru seçin!

Daha önce etkileşimi olmayan, keşfette gönderinizi görüp sayfanıza gelen bir kullanıcının dikkatini çekecek ilk şey profil fotoğrafınız olacaktır. Bu sebeple profilinizde markanızı yansıtacak logo, görsel kullanmalısınız.

3. Story paylaşımını atlamayın!

Story paylaşımları sayfayı aktif tutmak için en iyi yoldur. Instagram’ın anket, soru-cevap özelliklerini kullanarak story etkileşiminizi de artırabilirsiniz. Ayrıca konum bilgileri, ekibinizden kareler, ürün bilgileri gibi story paylaşımlarınızı profilde öne çıkanlara sabitlemek, kullanıcıların sizi tanımasını ve güvenlerini kazanmanızı sağlayacaktır.

4. Düzenli ve uyumlu bir profil yaratın!

Etkileyici bir profil oluşturmanın en önemli kurallarından biri de düzendir. Karışık ve dağınık bir profil kullanıcıların ilgisini çekmeyecektir. Hatta düzensizlik gözlerini yoracağı için sayfanızda bulunma süreleri de düşecektir. Markanıza ait bir renk ve font belirlemeli, paylaşımlarınızı bu şekilde devam ettirmelisiniz.

5. Zamanı doğru seçin!

Paylaşımlarınızı doğru zamanda yapmak görüntülenme ve beğeni oranını etkileyecektir. Takipçilerinizin hangi zaman aralığında aktif olduklarını belirler ve paylaşımlarınızı o saat aralığında yaparsanız etkileşiminizi de artırabilirsiniz.

6. Gönderi metinlerini önemseyin!

Paylaştığınız görsele ek olarak yazacağınız açıklama metni de oldukça önemlidir. Hatta kullanıcılara “siz ne düşünüyorsunuz?” gibi sorular sorarak etkileşimi daha da artırabilirsiniz. Ayrıca metnin sonuna ekleyeceğiniz bir emoji sayfanızı renklendirecek ve kullanıcıların da hoşuna gidecektir.

7. Doğru hashtag kullanın!

Sayfanıza uygun, markanızı tanıtan hashtagler kullanarak daha fazla kitleye ulaşabilirsiniz. Instagram bir gönderi için maksimum hashtag sayısını 30 olarak belirlerken, 5-6 hashtag’ten fazlası önerilmez.

Yazan: Büşra Yıldız