MARKALARIN SOSYAL MEDYADA YAPTIĞI 5 BÜYÜK HATA
En küçük işletmeden dünya devi bir markaya neredeyse tüm işletmeler sosyal medyada yerini aldı.
Milyarlarca kullanıcıya ulaşan, tanıtım ve satış için büyük bir nimet haline gelen sosyal medya uygulamalarından şirketlerin faydalanmaması da büyük bir hata olurdu. Sosyal medyada bu kadar çok aktif işletme hesabı bulunurken, yapılan hatalarla da maalesef ki sıkça karşılaşıyoruz.
Şimdi işletmelerin sosyal medya hesaplarında yaptığı 5 büyük hatanın üzerinde duracağız.
Rakibini tekrar etmek
Yapılan en büyük hatalardan biri rakip firmayı takip etmek ve işlerini kopyalamaktır.
Tabii ki rakip firmaları inceleyeceğiz, takip edeceğiz. Ama sadece rakip analizi yapmak ve stratejilerini incelemek için!
İçerikleriniz özgün, hedef kitleniz doğru belirlenmelidir. Kopyalanmış işlerle verimli sonuçlar alamayacağınız gibi, kullanıcılar ve rakip firmalar için de kötü bir izlenim yaratmış olursunuz.
Örnek verelim.
İstanbul’da bir restoranımız var ve İzmir’deki bir restoranın stratejilerini kendi markamız için uygulamaya başladık. Hedef kitlesini aldık, yaptığı iletişimi kopyaladık. Çok yanlış! Çünkü İzmir’deki restoranla İstanbul’daki restoranın hedef kitlesi tamamen farklı. Tüm bunlar ile hem boşa zaman kaybetmiş olacak hem de yanlış bir hedef kitleye yaptığınız yanlış iletişimle verimli sonuçlar elde edemeyeceksiniz.
Bu sebeple kendi hedef kitlenizi ve iletişim dilinizi oluşturarak başarılı sonuçlara imza atabilirsiniz.
Görsel seçimini yanlış yapmak
Görsel açıklaması kadar açıklama ile birlikte paylaşılan görsel de çok önemlidir. Yazılan metne uygun olmayan, kalitesiz görseller paylaşımlarınızı olumsuz yönde etkiler.
Yüksek kaliteli fotoğraflar ve metne uygun olarak tasarımcı tarafından hazırlanan görseller her zaman dikkat çeker ve etkileşiminizi artırır.
Aşırı kurumsal olmak
Sosyal medya müşterilerinizle en yakın olduğunuz ortamdır. Yapacağınız paylaşımlar ve iletişimle onlara samimiyetinizi gösterebilirsiniz.
Aşırı kurumsal bir dil itici bulunabilir. Bu sebeple kurumsallığı kaybetmeden, tatlı bir dille iletişim kurarak samimi ve sıcak bir ortam yaratabilirsiniz.
Cevapsız yorumlar ve mesajlar
En önemli şeylerden biri, moderasyon!
Ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak isteyen müşterileriniz, dönüş yapmadığınız takdirde sayfanızdan hızla uzaklaşacaklardır. Çünkü onları önemsemediğinizi ve ilgilenmediğinizi düşünecekler…
Olabildiğince hızlı ve ilgili bir şekilde dönüş sağlayarak müşterilerinizi özel ve önemsenmiş hissettirebilirsiniz.
Hileli beğeni ve takipçiler
Asla yapılmaması gerekenlerden bir tanesi de takipçi ve beğeni satın almak. Hedef kitlenizden oluşmayan, sahte takipçileri olan bir hesap ile başarıya ulaşamazsınız. Ayrıca Instagram takipçi satın aldığınızı fark ederse sayfanızı engelleyebilir, kapatabilir ve asla keşfete düşemezsiniz. Kısacası yaptığınız her şey çöp olur. Yeni açılmış bir sayfanın büyümesi elbet zaman alacaktır. Bunu kabullenerek çıktığınız bu yolda sabırlı davranarak, markanız için en doğru kampanyaları ve paylaşımları belirleyerek verimli ve sürdürülebilir sonuçlara imza atabilirsiniz.
Markaların bu yolları izlemesindeki en büyük yardımcıları reklam ajanslarıdır. Sosyal medya hesaplarını yönetecek bir sosyal medya uzmanı tüm bu adımları başarıyla izleyecek ve profesyonel bir iş çıkaracaktır. Siz de sosyal medyanızı en doğru şekilde yönetmek istiyorsanız hemen bizimle iletişime geçin ve sosyal medya uzmanımızla çalışmaya başlayın! 😉
Yazan: Büşra Yıldız