Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkisini bilmeyenimiz yoktur. Her renk kişide farklı bir etki yaratır ve farklı mesaj verir. Bir markanın pazarlama ve satışı için de renk seçimi oldukça önemlidir. Firma, sektörünü göz önünde bulundurarak rengini belirlemeli ve bu renkle hedef kitlesine doğru mesajı vermelidir.

Örneğin McDonalds markasını ele alalım. Logosunda iştah açıcı ve enerjik bir renk olduğu için kırmızıyı kullandı ve bu büyük bir başarı yakalamasını sağladı. Farklı bir renk kullansaydı belki de bu kadar popüler bir marka olmayabilirdi. Kısaca, her rengin ayrı bir dili var diyebiliriz.

Hangi renkler hangi sektörlerde kullanılmalı, birlikte inceleyelim…

Beyaz:

Sadeliğin, saflığın ve temizliğin temsilcisi olan beyaz, sağlık ve kozmetik sektörlerinde en çok tercih edilen renktir. Tek başına kullanıldığında ferahlık hissi yarattığı gibi, zıt renklerle kullanılarak farklı duygular da yaratılabilir.

Siyah:

Siyah gücü, lüksü ve asaleti simgeler. Lüks markaların çoğu bu rengi kullanır. Siyahı en çok otomotiv ve tekstil sektörleri tercih eder. Sağlık ve gıda sektörleri içinse uygun bir renk değildir.

Turuncu:

Eğlenceli, dinamik ve heyecan verici bir renk olan turuncu, tüketicinin dikkatini hemen çeken renklerdendir. Kişiyi harekete geçmeye teşvik eder. Hedef kitlesi gençler ve çocuklar olan sektörlerde tercih edilir.

Yeşil:

Yeşil sadeliği, sakinliği, sağlığı ve doğayı temsil eder. Sürdürülebilir ve çevre dostu ürünler satan firmalar için bu renk vazgeçilmezdir. Ayrıca sağlıklı, organik ürünler satan yemek şirketleri de yeşili kullanır.

Kırmızı:

En ilgi çeken renklerden olan kırmızı tutkuyu, enerjiyi ve gücü simgeler. Ayrıca iştah açıcı özelliği de olduğundan gıda sektörlerinde çok sık kullanılır. Teknoloji, otomotiv gibi sektörler ise yüksek enerji algısını desteklediği için kırmızıdan yana olurlar.

Mavi:

Sakinliği, huzuru, temizliği ve güvenilirliği temsil eder. Enerji, tarım, temizlik ve finans sektörlerinde çok fazla kullanılır. Evrim biyologlarına göre insanlar mavi rengi zehirle eşleştirdikleri için gıda sektöründe pek tercih edilmez.

Sarı:

Sarı yaratıcılığı, enerjiyi ve hareketi vurgular. Çocuklara yönelik tekstil ve mobilya firmalarında sarı renk tercih edilir. Ayrıca satış noktalarında insanların hemen hareket etmeleri istendiği için genellikle bu renk kullanılır.

Yazan: Büşra Yıldız